söndag 23 december 2012

God jul & Gott nytt år

Hojj hojj!
Åå, vad mysigt det är såhär i juletider.

Hade en jätte mysig skolavslutning i onsdags på Dille. Å med jätte mysigt menar jag med jätte god jul lunch, mysbelysning på skullen (matsalen), BINGO spel med alla i skolan, pris utdelning, fika: kola, knäck, vindruvor, lussebullar, julmust osv. Och sedan så får jag ju inte glömma lärarnas grymma uppträdande!
Aa, gött vare iallafall!
Slutade vid tre tiden, sa hejdå till alla fina vänner och sedan for jag hem med mamma.
De var ganska skönt att komma hem å verkligen veta att det var jullov. I torsdags blev jag hemma själv så då passade jag på att julstäda lite. När min bror kom hem så lagade vi middag han och jag :)

På fredag morgon åkte jag med Rosanna till Duved och såg på Duved's skolas julavslutning i kyrkan. På eftermiddaggen for jag upp till Häggsjön och följde med Molly på en ridtur. Molly på Pelle, Jag på Katla och lilla fölet Katniss fick såklart springa med!
Runt 21: tiden begav jag mig hem till Rosanna för lite filmkväll i husvagnen. Eftersom att det var 21-12-12 så var det ju en självklarhet att se filmen 2012.


Photo: Filmmys i husvagnen för att fira att jorden inte gick under! #ohyeah 

Vi hade askul!!!.. tills jag somna -.- x)

Gick hem direkt när jag vaknade vid 09:12, åt frukost, gick med vovven och sedan tog jag ut min heppe, selade på henne och sedan varrt de tömträning. Måste säga att hon är otroligt duktig. Visst så tycker hon att det är hemskt och leskigt, men jag märker att hon litar på mig och just bara därför så verkligen anstränger hon sig för att hålla sig lugn. Åå, vad jag älskar henne! Det märks verkligen vilket starkt förtroende hon har för mig. :)
Lite senare kom Håkan & Karin för att lämna lilla isisen Heimdallur. En liten, söt kille på 4 år som ska bo här hos oss ett tag.
Alla hästarna har över natten fått stå inne i stallet och bekanta sig med varandra. Ihop släppet  idag gick jätte bra, lillhästen är accepterad i den lilla flocken och han verkar trivas bra.

Imorgon är det julafton! kan ni tänka er? ! :) åh, vad mysigt!!
Nu ska jag ut å och åka spark med min fina vän å syster Rosanna :')



Eftermiddags utsikt från mitt fönster på Dille







                               God jul & Gott nytt år på er alla från lilla jag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar