måndag 7 januari 2013

2013

Jaa, nu är det ett nytt år hörrni!
Jag tänkte passa på att skriva ett inlägg nu när jag ändå inte har så mycket för mig.
Just nu sitter jag på mitt rum på Dille, lyssnar på musik, har nyss ätit en risifrutti och funderar på å trycka ner en kiwi också när jag ändå är igång med ätandet!
Det har varit skönt med två veckors jullov nu iallafall. Jag har ägnat den mesta av tiden till hästarna. Vi har ju fått hem ännu en liten pålle, Heimdallur heter han. Han har det varit mycket NH och tillits träning med. Han var ganska skeptisk och misstänksam mot en de första dagarna. Gick undan för en och ville inte alls lita på en. Men med litte träning så är han inte alls densamma längre, nu är han nästan lika go och puffig som de andra två. 
Sedan så har jag varit med kompisar, firade nyår med Anna och Rosanna. Vi lagade god middag, åt efterrätt och gick ut å såg på massor av vackra raketer vid tolv slaget.
Jag har umgåtts med familjen, vi har haft besök av min morbror och hans tjej. 
Jag har ätit gott. Massor med god julmat, skinka, gröt, korv, glögg, pepparkakor, lussebullar osv.
Jag har sovit i husvagn med Rosanna och Sebbe.
Jag har varit ute och fotat. 
Jag har åkt på isflak i ån med min bror.
Jag har varit på skoter tur till fjället med Sara, Jacke, deras pappa och några fler.
Ja de har inte varit ett helt fel lov inte! De ända jag inte har gjort som jag verkligen borde är att åka skidor. Får se till att det blir av någon helg eller till sportlovet.

Egentligen var det ju meningen att jag sku vara på praktik idag men så blev det inte, istället blev jag kvar på Dille och följde med lärarna, 2:erna å 3:erna till Frösön och åkte madrass. Haha, udda gymnasium eller vad? Ja, väldigt roligt var det iallafall! Sen drack vi varm saft, åt pepparkakor och sedan for vi tillbaka till skolan ^^

Imorgon ska jag börja min praktik hos Linda Näslund ( Linda Laser ). De ska bli skoj de! 
Laser behandling, akepunktur * stavning * och massage på häst och hund.

...........


Nä man kanske skulle ta och försöka lägga ner lite krut på plugg.. eller vad sägs? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar